Sunday, April 26, 2009

despre anumite carti si schimbari ale decorului

cine ma cunoaste si a avut parte de *prelegerile* mele, stie ca am o slabiciune pentru un anumit tip de carti. nu pentru acelea despre "cum sa nu iti pastrezi iubitul", "500 de milioane de pasi catre o relatie perfecta", "cum sa iti recapeti increderea in tine" si alte titluri de genul asta. slabiciunea mea e pentru cele, hai sa le zicem de lifestyle, desi suna cam pretentios, dar daca o sa insir titlurile cu care ma mandresc si pe care le am la capul patului si le rasfoiesc din cand in cand, oricine isi face o oarecare idee.

asadar, ma mandresc cu manualul de stil al danei budeanu, cel pentru femei dar intr-o zi o sa pun mana si pentru cel pentru barbati, cu frantuzoaicele nu se ingrasa, o adevarat incantare, genul de carte care promoveaza bucuria aia de viata, lucrurile simple si tot ce e frumos si elegant. de-abia astept sa apara in romana si cealalta carte a autoarei, despre stil pare-mi-se mie, desigur, tot cu aroma de cantoneta frantuzeasca. tot la capul patului sta sfesnic domnul karim rashid cu al sau "design yourself"(al meu are coperta portocalie, pentru ca doar atat a gasit mos craciun in goana dupa cadouri : ) si ultima achizitie cu care ma pot lauda e ghidul vestimentar pentru femei de cariera al mihaelei berciu. ( la toate astea se mai adauga si inevitabil cartea mihaelei bilic).

eu ma gandesc ca e o plantatie suficienta, care in timp cu siguranta o sa se imbogateasca. tot zic ca daca tot nu fumez si n-am alte vicii, macar sa-mi sparg ocazional banii pe cartile astea. care mie una imi plac, desi am primit destule critici.

dar nu la asta vroiam sa ajung. introducerea asta are menirea de a ajunge la un subiect care pe mine ma tot bantuie de ceva vreme. in "design yourself" mentionat mai sus, karim zice, din cand in cand, ca un imbold, cam in fiecare capitol, ca trebuie sa iti faci cat mai comfortabil posibil locul in care stai, dormi, locuieste, calatoresti, ca trebuie sa faci toate demersurile necesare ca tu sa te simti cat mai bine, si atunci vei functiona cat se poate de bine. si aici imi amintesc de un paragraf despre masina personala,unde designerul isi indeamna cititorii ca daca masina lor personala este locul in care petrec destul de mult timp, sa o curete mai des, sa ordonez lucrurile, in asa fel incat sa le fie intr-adevar utila, si din nou - sa se simpta bine, sa fie confortabila, sigura, si placuta.

cam despre asta e vorba. am mai scris intr-un post despre problema mea cu ferestrele prea mici, cu lumina prea putina, cu blocurile prea inghesuite, cu camerele pe care un om normal, cu castiguri medii, ca sa le zicem asa, le are la dispozitie pentru a le amenaja. de fapt, o problema ar fi si banii, dar nu vreau sa vorbesc despre aspectul asta, pentru ca eu stiu ca daca exista vointa (chiar daca asta a ajuns sa sune cliseic), cu nu foarte multi bani si multa creativitate/inspiratie, se pot face lucruri mai mult decat grozave.

problema mea nu e ca oamenii nu au neaparat vointa, cat grija pentru lucruri atat de marunte, care in fond, in timp se dovedesc importante. adica, de ce sa iti schimbi scaunul de lemn intr-unul nou, poate cu roti, cu spatar care ar face bine spatelui tau, creat special pentru asta. sau de ce sa renunti la jaluzelele verticale, care au fost destul de ieftine, ca sa pui niste perdele, si peste ele niste perdele mai groase, pe care sa le tragi noaptea, sau cand vrei tu. si exemplele ar putea continua la nesfarsit. pana la urma nu e vorba de decoratiuni si de capriciile mele in materie de amenajari care de multe ori se intind mai departe decat le e potrivit :), ci despre acelasi "lasa, ca nu-i asa important", "daca am stat atata asa, putem sa mai stam", despre o multime de astfel de replici si momente de lene negativa, care in final, tot adunate, pot avea rezultate nu foarte fericite poate pentru munca, dar cel mai grav, pentru sanatatea oamenilor.

dar poate vreau eu prea multe schimbari, poate e vina mea, sunt eu o "neadaptata", dar lipsa de grija in anumite aspecte mi se pare greu de acceptat. e aceiasi problema cu scuzele si lamentarile puse inaintea oricaror incercari de a schimba ceva.

No comments: