e prima data cand scriu despre o reclama , dar nu pot sa ma abtin . Despre Adria , bautaura 'racoritoare' .. i n fond reclama reflecat calitatea produsului .
Se ia una bucata familie romaneasca , genul ala de "proudly owners " al unui apartament dintr-un cartier bucurestean , cu blocuri gri , stereotipuri construite pe vremea comunistilor .
In familia noastra nevasta gateste , infatisata in timpul actului creator , e genul bucataresei ce are in cap basmaua de rigoare , ma rog , a evoluat la stadiul de benditza , sau ce-o mai fi , nevasta cu voce stridenta si accente de tzatza , care la primul impuls isi pune mainile in shold , se infoaie ca un curcan , da din cap si arunca in stanga si-n dreapta cu exclamatzii , care impletesc cu vocea ei stridenta un portret de toate frumusetea.
Barbatul e si el pe masura , ca doar se aplica teoria asemanarii ( :)) ) : de inaltime medie , cu burta cu chelie , genul de microbist care vara scoate televizorul in gradina blocului si toata noaptea se uita si comenteaza meciul , mananca seminte si bea bere pana nu mai poate .
In tabloul familiei fericite se adauga doua progenituri la fel de geniale ca si parintii lor , pusti anemici , slabi si uratzei , genul de copii pe care parintii ii lasa in fata blocuri ' sa bata mingea ' pana ii uita sfintii , care cersesc bautura "racoritoare" , aratand paharele cu un zambet chinuit , cum intind pui de vrabie ciocurile ca vrabia mama sa le arunge bucati de mancare (astia macar n-au cum sa zambeasca fals sa dea bine la reclama si nici nu raman cu zambetele pe buze pana sunt acoperiti de sloganul campaniei ) .
Si uite asa familia romaneasca locuitoare la bloc face obicetul unei alte campanii .
In prima reclama barbatul se pierde in discutii cu baietii din fata blocului si uita sa aduca bautura miraculoasa , e dat afara din casa , si se intoarce triumfator cu sticla in mana . El e fericit ca e primit acasa , nevasta e fericita si ea si reclama se termina cu imaginea progeniturilor in fata usii , fiecare intr-o parte cu paharele intinse , strigand : maaaamiiii ( aah , iar imi vine in minte imaginea puilor de vrabie ;)) , la care mama le raspunde din usa bucatariei pe un ton tipic de tzatza : maaamiii , maaamii , MAAAAAH! Replica asta e pur si simplu geniala , n-ai cum sa nu razi cand vezi scena si auzi replica , spusa pe un ton atat de autentic , atat de familiar mediocritatii romanesti .
In a doua reclama , apare poate cea mai seminificativa scena din viata la bloc : gratarul cu baietzii in gradina blocului . Evident , barbatul se pierde iar in decor , nevasta asteapta din nou bautura miraculoasa , in cele din urma o primeste , parca pe geam , si situatia are din nou happy end , toata lumea e multumita . Reclama se termina cu scena in care progeniturile anemice se bat pe sticla , pustiul mai mic intinde paharul si cel mare se uita la el smechereste si-i spune : Ia mah .. MANA DE PE EA!!!!
Ce poate fi mai tipic pentru mediocritatea romaneasca decat nevasta bucatareasa , cu accente de tzatza , barbatul microist cu burta si chelie , copii anemici si rai , a caror bucurie suprema e o bautura 'racoritoare' mai ieftina si cu un gust , in care sa zicem ca predomina senzatia de chimicale .. Pana la urma reclama e facuta bine pentru tipul de consumator pe care il urmareste , pacat ca sloganul campaniei generalizeaza si inglobeaza in imaginea asta o tara intreaga .. : MAAAAAH
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Superb, parca as fi spus-o eu! :D Recunosc ca o perioada am baut aceasta bautura, din motivul ca era mai ieftina :) Si da, e proasta!
Concluzia e :Traiasca imperialismul!
Post a Comment